ארכיטיפים של מותגים: המפתח הסודי לזהות עסקית בלתי נשכחת
בעולם העסקי הצפוף והתחרותי של ימינו, זהות ייחודית אינה רק יתרון – היא הכרחית להצלחה עסקית מתמשכת. אבל איך בדיוק מגדירים את הזהות הייחודית הזו בצ...
"העסק שלי מכניס בין 25 ל 35 אלף ש"ח בחודש, הלקוחות ממש מרוצים והם ממליצים עליי... אבל משהו תקוע."
זה מה שאמרה לי אחת מבעלות העסקים שפגשתי לאחרונה. והיא ממש לא לבד.
למה אנחנו נתקעים בעסק?
בשנים האחרונות, פגשתי עשרות בעלי עסקים שהגיעו בדיוק לאותה נקודה: עסק שעובד, לקוחות מרוצים, המלצות זורמות... אבל משהו חוסם את הצמיחה.
הסיבה? לרוב זה לא קשור למקצועיות שלנו. להפך - רוב בעלי העסקים שמגיעים לנקודה הזו הם דווקא מקצוענים מעולים בתחומם.
הנה סיפור נוסף מהשטח:
רונית, מאמנת עסקית, עם הכנסה של 15,000 ₪ בחודש. "אני יודעת שאני טובה במה שאני עושה", היא אמרה, "אבל אני לא מצליחה לפרוץ קדימה". אחרי שעשינו יחד את המיקוד העסקי המבוסס על צ'ק אפ עסקי, גילינו שהיא מסתמכת רק על המלצות ואין לה שום מערכת לניהול לקוחות. תוך חצי שנה, אחרי שבנינו יחד את התשתיות הנכונות, ההכנסה שלה קפצה ל-25,000 ₪ בחודש.
הצ'ק-אפ העסקי: כלי פשוט לאבחון עצמי
השאלון הבא פותח על ידי (מרי) בשילוב בינה מלאכותית במיוחד כדי לעזור לכם לזהות איפה העסק שלכם תקוע. קחו לעצמכם 10 דקות שקטות, שבו עם כוס קפה, נייר ועט או אייפד (מה שבא לכם!) ותענו בכנות על השאלות הבאות.
השאלון מתחיל מכאן:
דרגו כל שאלה מ-1 עד 5:
1 = בכלל לא
2 = במידה מועטה
3 = במידה בינונית
4 = במידה רבה
5 = במידה רבה מאוד
חלק א': המודל העסקי שלך
תמהיל ומיצוב
___ 1. יש לי תמהיל שירותים/מוצרים ברור ומוגדר
___ 2. המחירים שלי מבוססים על אסטרטגיה ולא על תחושות בטן
___ 3. יש לי מסלולי התקדמות ברורים ללקוחות שלי
אסטרטגיה
___ 4. יש לי תכנית עסקית כתובה ומעודכנת
___ 5. אני יודע/ת בדיוק מיהו קהל היעד שלי
___ 6. יש לי יעדים עסקיים מדידים לשנה הקרובה
חלק ב': תשתיות שיווקיות
נוכחות דיגיטלית
___ 7. יש לי נכס דיגיטלי/אתר/דף נחיתה מקצועי ומעודכן
___ 8. אני פעיל/ה ברשתות החברתיות הרלוונטיות לקידום עסקי
___ 9. יש לי מאגר תוכן מקצועי שאני משתמש/ת בו
ניהול לקוחות
___ 10. יש לי מערכת CRM (ניהול קשרי לקוחות) פעילה
___ 11. אני מנהל/ת רשימת תפוצה באופן שוטף בואטסאפ או מייל
___ 12. יש לי תהליך מובנה לטיפול בלידים
חלק ג': תהליכי עבודה
ניהול שוטף
___ 13. יש לי נהלי עבודה כתובים וברורים
___ 14. יש לי מערכת לניהול זמנים ופגישות
___ 15. אני מודד/ת ומנתח/ת את הביצועים העסקיים שלי
אוטומציה
___ 16. תהליכי העבודה שלי ממוחשבים ברובם
___ 17. יש לי מערכת לניהול המלצות
___ 18. אני משתמש/ת בכלים לאוטומציה של משימות חוזרות
חלק ד': מוכנות לשינוי
גמישות תפעולית
___ 19. אני פתוח/ה ללמוד שיטות עבודה חדשות
___ 20. אני מוכן/ה להשקיע בתשתיות דיגיטליות
___ 21. אני גמיש/ה לשנות הרגלי עבודה מושרשים
התפתחות אישית ועסקית
___ 22. אני מקדיש/ה זמן ללמידה והתפתחות אישית ועסקית
___ 23. אני פתוח/ה לקבל משוב וביקורת
___ 24. אני מוכן/ה לצאת מאזור הנוחות שלי
זהו... מספיק בינתיים :)
איך לחשב את התוצאה שלך?
1. סכמו את כל הנקודות שצברתם (מקסימום 120 נקודות)
2. חלקו את התוצאה הסופית ב-1.2 כדי לקבל ציון באחוזים
3. בדקו את המשמעות לפי הטבלה הבאה:
שיקוף:
90-100%: מצוין!
יש לך תשתית חזקה לצמיחה. זה הזמן להתמקד באופטימיזציה ובהאצת הצמיחה.
75-89%: טוב מאוד
העסק שלך במסלול הנכון, אבל יש עוד מקום לשיפור. זה הזמן לזהות את התחומים החלשים ולחזק אותם.
60-74%: יש על מה לעבוד
יש לך בסיס, אבל נדרשת עבודה משמעותית כדי לפרוץ קדימה. זה בדיוק הזמן לקחת את העסק לשלב הבא.
מתחת ל-60%: נדרש שינוי מהותי
העסק שלך זקוק לשינוי משמעותי בתשתיות ובתהליכים. אל דאגה - כולם התחילו משם.
מה הצעד הבא שאני ממליצה עליו?
השלמת את השאלון וקיבלת תמונת מצב משקפת את תחומי ניהול בעסק שלך. עכשיו השאלה היא - מה עושים עם המידע הזה?
קודם כל, חדל עם הביקורת העצמית, הגיע הזמן לצעדים מעשיים!
אם זיהית פערים משמעותיים ויש בשלות לעשות שינוי תשתיתי, אני מזמינה אותך לקבוע איתי פגישת ייעוץ אישית לאפיון ומיקוד אסטרטגיות ניהול העסק.
בפגישה נעבור יחד על ממשקי ניהול בהתאם למטרות שלך ונבנה תכנית פעולה מותאמת אישית שתעזור לך לפרוץ את תקרת הזכוכית. עם דגש הכי משמעמותי בעיני- תיעדוף מטרות וצעדים להתנעת השינוי בעסק, בהתאם למשאבים של זמן, אנרגיה, מערכות ותקציב שקיימים לרשותך.
ניתן לשלוח אלי ואטסאפ לתיאום שיחת היכרות טלפונית למיפוי צרכים ובחירת מענה מותאם
כדאי לזכור: תקרת זכוכית היא לא גזירת גורל.
היא פשוט מסמנת שהגיע הזמן לעשות משהו אחרת.
אז אם גם לך יש תחושה שמגיע לך הצלחה גדולה יותר, שהגיע הזמן להפסיק להיות העובד הכי טוב בעסק שלך ולהתחיל להיות בעל העסק שתמיד חלמת - הגיע הזמן לשיחה.
נ.ב. באמירה מהסוג "העסק שלי מכניס 25 אלף ₪ בחודש", חשוב להבין - האם זה מחזור עסקי או רווח נקי? ההבדל הוא דרמטי. לפעמים מחזור גבוה יכול להסתיר רווחיות נמוכה, וזו בדיוק הסיבה שצריך לבחון את המודל העסקי לעומק.
אודותי:
מרי קסלר לופו - יועצת עסקית בכירה, מייסדת בשותפות ומנכ"לית ארגון BIZCO, ומומחית בפיתוח עסקי עם דגש על אסטרטגיות ניהול ושיווק אפקטיביים. עם ניסיון של מעל 15 שנה בליווי עסקים והדרכת יזמים, אני דוגלת בהפיכת תהליכי מכירה למסע של הענקת ערך והצלחה משותפת.
*נכתב בינואר 2025
אתר זה פותח ע"י וריטיב טכנולוגיות בע"מ